Donderdag 5 juli. Dag 2 - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Hetty Joustra - WaarBenJij.nu Donderdag 5 juli. Dag 2 - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Hetty Joustra - WaarBenJij.nu

Donderdag 5 juli. Dag 2

Door: Hetty

Blijf op de hoogte en volg Hetty

05 Juli 2012 | Ethiopië, Addis Abeba

Lieve allemaal.
We zijn net klaar met het in elkaar zetten voor het programma voor de trainersdag voor morgen. Geweldig om in zo'n korte tijd echt een team te vormen en herkenning te vinden in wat wij als focus van de behandeling zien.
Het is bijna tijd voor diner en we gaan naar een authentiek Ethiopisch restaurant, wederom inde regen. Nou dat het hier regenseizoen is, daar is geen twijfel over mogelijk. Vannacht heeft het zoveel geregend dat de onverharde wegen enorme gaten vertonen. Vanmorgen werden we opgepikt door de taxi die ook de kinderen ophaalt. Dit betekent sightseeing Addis, en er valt zoveel te zien. Ik begrijp wel dat mensen hier langs de weg zitten: je hoeft je niet te vervelen. De schoenpoetsers hebben veel werk, hoewel na een paar meter lopen op deze wegen je schoenen er uitzien alsof ze in de klei hebben gezeten en al het werk voor niets is geweest.
De kinderen zijn de taxi duidelijk gewend en zitten rustig uit het raam te kijken. Sowieso valt me op dat, mogelijk door de hoeveelheid en de liefdevolle aandacht die ze krijgen, ze heel weinig gedragsproblemen laten zien. De laatste weg was zo vol gaten dat de chauffeur deze eerst moest vullen met keien voordat hij verder kon rijden.
We gaan eten. Gegroet.

• 05 Juli 2012 - 19:18

Renske:

Ha Hetty,

Zo te horen heb je al een hoop meegemaakt in de paar dagen dat je er zit! Ben benieuwd naar je avonturen van de komende dagen, hou ons maar op de hoogte!

groetjes, Renske